Algemene verkoopsvoorwaarden

Uitgezonderd andersluidende schriftelijke overeenkomst, gelden voor al onze verkopen, werken, leveringen en diensten enkel onze algemene voorwaarden.

1/ Bestelling:

Geen bestelling is aanvaard, tenzij ons schriftelijk bevestigd.
Indien de klant een bestelling of een gedeelte van de bestelling annuleert, verbindt hij zich ertoe ons te vergoeden voor alle kosten en gederfde winst, geschat op 30 % van het bedrag van de geannuleerde bestelling met een minimum van 61,99 euro, dit onverminderd ons recht de gedwongen uitvoering van de overeenkomst te vorderen.

2/ Levering:

De aangegeven leveringstermijnen en de termijnen van uitvoering der werken gelden slechts ten indicatieve titel en binden de verkoper generlei. In geen geval kan een vertraging in de levering, wat hiervan ook de oorzaak, de duur of de gevolgen voor de koper mogen zijn, aanleiding geven tot schadevergoeding of verbreking van de overeenkomst. Alle werkonderbrekingen ten gevolge van onvoorziene omstandigheden of overmacht, ontslaan ons van alle verplichtingen en laten ons toe, na de klant verwittigd te hebben, de bestaande overeenkomst of nog uit te voeren gedeelten ervan te verbreken zonder dat de klant een schadevergoeding kan vorderen. De geleverde goederen al dan niet geïncorporeerd, blijven eigendom van de verkoper tot het ogenblik dat de integrale betaling heeft plaatsgegrepen.

3/ Prijzen:

Alle prijsoffertes zijn vrijblijvend. Onze prijzen zijn netto zonder taksen, ladings-, vervoers- of andere kosten. Verpakkingen worden door ons geleverd en blijven onze eigendom. Daartoe kunnen wij zekerheid eisen.

4/ Betaling:

Onze facturen zijn contant betaalbaar te Puurs-Sint Amands. Ingeval van wijziging in de toestand van de koper behouden wij het recht van contante betaling, waarborgen of zekerheden te eisen, of de overeenkomst te beëindigen. Laattijdige betalingen: bij afwijking van art. 1153 van het Burgerlijk Wetboek zullen de facturen welke niet voldaan werden op hun vervaldag, van rechtswege en zonder dat een voorafgaande ingebrekestelling vereist is, verhoogd worden met een verwijlintrest van 18 % per jaar tot de dag van betaling, de maand gedurende dewelke de betaling plaatsgrijpt tellende voor een volle maand. Bovendien is uitdrukkelijk overeengekomen tussen de partijen dat indien het bedrag van de facturen niet betaald wordt op de vervaldag, het achterstallige bedrag zal verhoogd worden met 15 % ten titel van forfaitaire schadevergoeding met een minimum van 74,39 euro, dit eveneens van rechtswege en zonder dat een ingebrekestelling nodig. Wij behouden ons het recht voor de leveringen en de werken stopt te zetten indien de klant de vervallen facturen niet betaalt. Eveneens door het enkele feit van niet – betaling op de vervaldag worden alle facturen onmiddellijk opeisbaar, ook wanneer zij nog niet vervallen zijn of wanneer vroeger gemak van betaling wordt toegestaan. De aanvaarding van wissels of ander betalingsmiddelen houdt geen afwijking in op onze algemene voorwaarden.

5/ Klachten:

Iedere klacht moet om geldig te zijn, ons schriftelijk per aangetekende brief toegezonden worden, gemotiveerd zijn en ons ten laatste 8 dagen na ontvangst van goederen of verrichtingen der werken bereiken. Na deze termijn is elke klacht verjaard. Indienen van klachten geeft geen schorsing van betaalplicht tot gevolg.

6/ Betwisting:

In geval van betwisting zijn enkel de rechtbanken van Brussel bevoegd. Deze bevoegdheidsclausule is enkel in ons voordeel overeengekomen. Wij kunnen eraan verzaken en de schuldenaar dagvaarden voor om het even welke Belgische of vreemde rechtbank bevoegd overeenkomstig de wet.